Όσον αφορά τη Θεματική ενότητα Β.-Αρμοδιότητες /διαδικασίες οργανικών μονάδων και ειδικότερα τις αρμοδιότητες του τμήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης που υπάγεται στις Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων, θα ήθελα να επισημάνω πως η απαρίθμησή τους είναι ενδεικτική, γενική, αόριστη και ελλιπής, χωρίς να αντιπροσωπεύει τις πραγματικές ανάγκες του εν λόγω τμήματος (Είναι αδιανόητο να ασκείται αποκλειστικά και μόνο η αρμοδιότητα της έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος Κοινωνικού Λειτουργού).
Κατά συνέπεια, εξαιτίας της ελλιπούς απαρίθμησης των αρμοδιοτήτων στο εν λόγω τμήμα, προτείνεται να απαριθμηθούν οι αρμοδιότητες του κατά αναλυτικό τρόπο, να διασαφηνιστούν πλήρως και να απονεμηθούν ρητά προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος της αλληλοεπικάλυψης τους καθώς και της κατάτμησης τους μεταξύ των υπόλοιπων υπηρεσιακών μονάδων.
Για την αποφυγή, λοιπόν, του παραπάνω κινδύνου προτείνεται να συμπεριληφθούν οι ακόλουθες αρμοδιότητες:
1. Εφαρμογή προγραμμάτων στέγασης, κοινωνικής και οικονομικής επανένταξης ευπαθών ομάδων του πληθυσμού,
2. Η διενέργεια συμβουλευτικής, ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης των ευπαθών ομάδων,
3. Η άσκηση αρμοδιοτήτων που αφορούν θέματα ιδιωτικών υιοθεσιών- διακρατικών υιοθεσιών σε θέματα που αφορούν την καταλληλότητα των θετών γονέων,
4. Η εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας της μητέρας και των παιδιών προσχολικής ηλικίας,
5. Η Άσκηση Ψυχολογικής Έρευνας και Αξιολόγησης της δυναμικής της οικογένειας, της προσωπικότητας και συμπεριφοράς του ανθρώπου σύμφωνα με τις καθιερωμένες αρχές και μεθόδους της Επιστήμης της Ψυχολογίας για την αξιοποίηση και βελτίωσή τους καθώς και η εφαρμογή Προγραμμάτων Κλινικής Ψυχολογικής Παρέμβασης, στο πλαίσιο των ψυχολογικών θεραπειών (άρθρο 226 παρ.1 του κώδικα ποινικής δικονομίας ΚΠΔ «Εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και εγκλήματα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής»),
6.Η άσκηση αρμοδιοτήτων Κοινωνικού Συμβούλου, κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν.2345/1995(Α΄213),ήτοι αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου Ν.Π.Ι.Δ. που παρέχουν οργανωμένες υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας καθώς και αρμοδιότητες σύνταξης σχετικών εκθέσεων για την οργάνωση και λειτουργία αυτών,
7.Η άσκηση αρμοδιοτήτων Κοινωνικού Επιστήμονα σύμφωνα με τα όσα ορίζουν οι §49-53 του 5ου μέρους ‘’Κοινωνική υπηρεσία’’ του Ν. 2447/30-12-1996 "υιοθεσία, επιτροπεία και αναδοχή ανηλίκου, δικαστική συμπαράσταση, δικαστική επιμέλεια ξένων υποθέσεων και συναφείς ουσιαστικές, δικονομικές και μεταβατικές διατάξεις".
8.Η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας σε Ν.Π.Ι.Δ. (ιδρύματα, σωματεία, οργανισμοί) που ασκούν κοινωνική πρόνοια όπως, ΚΔΑΠ,ΚΗΦΗ,ΜΦΗ,ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, ΣΥΔ-ΜΕΑ κ.α.
Οι περισσότερες προαναφερόμενες αρμοδιότητες ασκούνται ούτως ή άλλως άτυπα στο εν λόγω τμήμα από όλες τις Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των ΠΕ. Προτείνεται, λοιπόν, να συμπεριληφθούν στο νέο οργανισμό προκειμένου όχι μόνο να διασφαλίζονται νομικά οι υπάλληλοι που τις ασκούν αλλά και να εξυπηρετούνται οι πολίτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Σας ευχαριστώ.
Όσον αφορά τη Θεματική ενότητα Β.-Αρμοδιότητες /διαδικασίες οργανικών μονάδων και ειδικότερα τις αρμοδιότητες του τμήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης που υπάγεται στις Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων, θα ήθελα να επισημάνω πως η απαρίθμησή τους είναι ενδεικτική, γενική, αόριστη και ελλιπής, χωρίς να αντιπροσωπεύει τις πραγματικές ανάγκες του εν λόγω τμήματος (Είναι αδιανόητο να ασκείται αποκλειστικά και μόνο η αρμοδιότητα της έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος Κοινωνικού Λειτουργού). Κατά συνέπεια, εξαιτίας της ελλιπούς απαρίθμησης των αρμοδιοτήτων στο εν λόγω τμήμα, προτείνεται να απαριθμηθούν οι αρμοδιότητες του κατά αναλυτικό τρόπο, να διασαφηνιστούν πλήρως και να απονεμηθούν ρητά προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος της αλληλοεπικάλυψης τους καθώς και της κατάτμησης τους μεταξύ των υπόλοιπων υπηρεσιακών μονάδων. Για την αποφυγή, λοιπόν, του παραπάνω κινδύνου προτείνεται να συμπεριληφθούν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: 1. Εφαρμογή προγραμμάτων στέγασης, κοινωνικής και οικονομικής επανένταξης ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, 2. Η διενέργεια συμβουλευτικής, ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης των ευπαθών ομάδων, 3. Η άσκηση αρμοδιοτήτων που αφορούν θέματα ιδιωτικών υιοθεσιών- διακρατικών υιοθεσιών σε θέματα που αφορούν την καταλληλότητα των θετών γονέων, 4. Η εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας της μητέρας και των παιδιών προσχολικής ηλικίας, 5. Η Άσκηση Ψυχολογικής Έρευνας και Αξιολόγησης της δυναμικής της οικογένειας, της προσωπικότητας και συμπεριφοράς του ανθρώπου σύμφωνα με τις καθιερωμένες αρχές και μεθόδους της Επιστήμης της Ψυχολογίας για την αξιοποίηση και βελτίωσή τους καθώς και η εφαρμογή Προγραμμάτων Κλινικής Ψυχολογικής Παρέμβασης, στο πλαίσιο των ψυχολογικών θεραπειών (άρθρο 226 παρ.1 του κώδικα ποινικής δικονομίας ΚΠΔ «Εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και εγκλήματα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής»), 6.Η άσκηση αρμοδιοτήτων Κοινωνικού Συμβούλου, κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν.2345/1995(Α΄213),ήτοι αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου Ν.Π.Ι.Δ. που παρέχουν οργανωμένες υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας καθώς και αρμοδιότητες σύνταξης σχετικών εκθέσεων για την οργάνωση και λειτουργία αυτών, 7.Η άσκηση αρμοδιοτήτων Κοινωνικού Επιστήμονα σύμφωνα με τα όσα ορίζουν οι §49-53 του 5ου μέρους ‘’Κοινωνική υπηρεσία’’ του Ν. 2447/30-12-1996 "υιοθεσία, επιτροπεία και αναδοχή ανηλίκου, δικαστική συμπαράσταση, δικαστική επιμέλεια ξένων υποθέσεων και συναφείς ουσιαστικές, δικονομικές και μεταβατικές διατάξεις". 8.Η χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας σε Ν.Π.Ι.Δ. (ιδρύματα, σωματεία, οργανισμοί) που ασκούν κοινωνική πρόνοια όπως, ΚΔΑΠ,ΚΗΦΗ,ΜΦΗ,ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, ΣΥΔ-ΜΕΑ κ.α. Οι περισσότερες προαναφερόμενες αρμοδιότητες ασκούνται ούτως ή άλλως άτυπα στο εν λόγω τμήμα από όλες τις Δ/νσεις Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των ΠΕ. Προτείνεται, λοιπόν, να συμπεριληφθούν στο νέο οργανισμό προκειμένου όχι μόνο να διασφαλίζονται νομικά οι υπάλληλοι που τις ασκούν αλλά και να εξυπηρετούνται οι πολίτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σας ευχαριστώ.