Πείτε μας τη γνώμη σας …
Πείτε μας τη γνώμη σας και καταθέστε προτάσεις για το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας 2021
It seems you have disabled javascript. Please enable javascript for this site to function properly.
Πείτε μας τη γνώμη σας και καταθέστε προτάσεις για το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας 2021
Η συμβολή της τουριστικής ανάπτυξης και τουριστικής προβολής κάθε περιφέρειας είναι άμεσα συνυφασμένη με την οικονομική ανάπτυξη και ευημερία της.
Η τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία νέων προοπτικών και κατά συνέπεια στη βελτίωση των δεικτών ανάπτυξης.
Λαμβάνοντας υπόψη την γεωγραφική θέση και τις μορφολογικές συνθήκες της ευρύτερης περιοχής της Εορδαίας, είναι ευρύτερα αποδεκτό πως, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού θα αποτελέσει μοχλό στήριξης στο μεταβατικό στάδιο της μεταλιγνιτικής εποχής.
Κρίνουμε σκόπιμο να προβάλλουμε και να εστιάσουμε σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, οι οποίες συνδέονται με κοινωνικές, πολιτιστικές, αθλητικές και περιβαλλοντικές αξίες του τόπου μας.
Αναλυτικότερα, αναφέρουμε δράσεις και προορισμούς που θα συμβάλλουν στην κατεύθυνση αυτή.
• Ανάδειξη μαρτυρικών περιοχών, στα πλαίσια ιστορικού τουρισμού και διατήρησης της ιστορικής μνήμης, μέσω προβολής της κοινότητας Ερμακιάς, της κοινότητας Μεσοβούνου και της κοινότητας Πύργων ως ΄΄Μαρτυρικοί Τόποι΄΄.
• Ανάδειξη της κοινότητας Βλάστης ως περιοχή φυσικού κάλους, παράδοσης, παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και ιστορικότητας, ως κεφαλοχώρι στην περιοχή.
• Ανάδειξη Μακεδονικού Τάφου στην κοινότητα Σπηλιάς. Διθάλαμος Μακεδονικός τάφος με Δωρική Πρόσοψη που κατασκευάστηκε στην αρχή του 2ου αιώνα π.Χ., δείγμα του λαμπρού πολιτισμού της περιοχής, που έφερε στην επιφάνεια συστηματική αρχαιολογική έρευνα που άρχισε τα τελευταία χρόνια στη Δυτική Μακεδονία.
• Ανάδειξη του Παλαιοντολογικού και Ιστορικού Μουσείου Πτολεμαΐδας. Στο κτήριο του Μουσείου φιλοξενούνται παλαιοντολογικά και ιστορικά εκθέματα, όπως πετρώματα και απολιθώματα, φυτικής ή ζωικής προελεύσεως, σπονδυλωτών ή ασπόνδυλων. Εντός του Μουσείου φιλοξενείται, επίσης, πτέρυγα πινακοθήκης με σημαντικά έργα Ελλήνων Ζωγράφων όπως Μόραλη, Μυταρά, Φασιανού, Πανταλέων, Καραβούση Ζουμπουλάκη κ.α. Εξαιρετικής σημασίας είναι το τμήμα του Παύλου Μοσχίδη, ο οποίος δώρισε στο μουσείο 100 ζωγραφικά έργα.
• Ανάδειξη του Ανθρωπολογικού Μουσείου Περδίκκα, όπου στεγάζεται απολίθωμα προϊστορικού ελέφαντα, το οποίο θεωρείται το αρτιότερα διατηρημένο απολίθωμα ελέφαντα στην Ευρώπη.
• Ανάδειξη θρησκευτικού τουρισμού με επίκεντρο την κοινότητα Εμπορίου και την προβολή του Ιερού Ναού Αγίου Μηνά. Ανάδειξη της περιοχής ως θρησκευτικός προορισμός προσκυνήματος και προσευχής, με αγιογραφίες Βυζαντινής και Μακεδονικής τεχνοτροπίας αλλά και εικόνες που έφεραν πρόσφυγες του Πόντου. Εκτός από τον Ιερό ναό του Αγίου Μηνά υπάρχει και πιστό αντίγραφο του Πύργου του Γαλατά της Κωνσταντινούπολης, πιστό αντίγραφο του Ναού της του Θεού Σοφίας (Αγια – Σοφιάς) της Κωνσταντινούπολης και παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμοκολύτρας εντός του ναού του Αγίου Μηνά.
Επιπρόσθετα στην κοινότητα Βλάστης, στο κέντρο της κοινότητας βρίσκεται ο Ιερός Ναός του Αγίου Μάρκου. Είναι ο μεγαλύτερος σε μέγεθος ναός της Βλάστης και κτίστηκε το 1856.
Επίσης, στο ναό του Αγίου Νικολάου, αυτό που κυριαρχεί είναι το ξυλόγλυπτο τέμπλο που μεταφέρθηκε στη Βλάστη από τη Μοσχόπολη το 1769, όταν η Μοσχόπολη καταστράφηκε.
Τέλος, στο Δημοτικό Διαμέρισμα Μηλοχωρίου υπάρχει η Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου που χτίστηκε πάνω στα θεμέλια βυζαντινού ναού της αγίας Παρασκευής.
• Ανάδειξη της Πτολεμαΐδας και γενικότερα της Εορδαίας ως προορισμός συνεδριακού τουρισμού λόγω των αντίστοιχων ξενοδοχειακών υποδομών.
• Ανάδειξη του Δημοτικού Κολυμβητηρίου Πτολεμαΐδας, το οποίο διαθέτει αγωνιστική θερμαινόμενη κλειστή πισίνα 8 διαδρομών Ολυμπιακών προδιαγραφών, διαστάσεων 50 Χ 21μετρα, βάθους 2,0 – 2,2 μέτρα. Πισίνα εκμάθησης κλειστή και θερμαινόμενη διαστάσεων 12,5 Χ 10,0 μέτρα, βάθους 1,0 Χ 0,4 μέτρα.
• Ανάδειξη των εγκαταστάσεων του κέντρου Αντισφαίρισης Πτολεμαΐδας, όπου έχουν διοργανωθεί με απόλυτη επιτυχία το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αντισφαίρισης και Διεθνείς Διοργανώσεις.
• Ανάδειξη αθλητικών αγώνων όπως ο Μουρίκιος Δρόμος, ορειβατικών αγώνων σε ορεινές διαδρομές και μονοπάτια, καθώς και ποδηλατικών ή μηχανοκίνητων αγώνων enduro σε ορεινές διαδρομές στην Δημοτική Ενότητα Μουρικίου.
• Ανάδειξη της Αερολέσχης Εορδαίας στην Ολυμπιάδα, η οποία είναι μέλος της ΕΛΑΟ (Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία) και ανήκει στην ελληνική γραμματεία αθλητισμού. Συμμετέχει σε αγώνες που διοργανώνονται στην Ελλάδα από την ΕΛΑΟ, συμμετέχει σε πτήσεις πυρανίχνευσης και τα μέλη της μπορούν να εκπαιδευτούν στο αλεξίπτωτο πλαγιάς και στον αερομοντελισμό.
Να σημειωθεί, όπως τόνισε και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης κατά την επίσκεψή του, πως η αξιοποίηση της τουριστικής αξιοποίησης του Σπηλαίου της Ερμακιάς αποτελεί προτεραιότητα, τόσο για το Δήμο Εορδαίας όσο και για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ο Δήμαρχος Εορδαίας
Παναγιώτης Ν. Πλακεντάς
Ίσως θα ήταν μια καλή ιδέα να ξεκινήσει η Ε.Τ.ΔΥ.ΜΑ. συνεργασία με επιτυχημένους τουριστικούς οργανισμούς (DMOs) του εξωτερικού για την απόκτηση τεχνογνωσίας.
Παράδειγμα:
Μια συνεργασία ή και αδελφοποίηση με τουριστικό οργανισμό (DMO) ή προορισμό των Άλπεων. Τα χαρακτηριστικά των προορισμών αυτών έχουν πολλές ομοιότητες με την Δυτική Μακεδονία, όπως πχ ορεινοί προορισμοί με φυσικές και τεχνητές λίμνες, ιστορικά αξιοθέατα και δραστηριότητες όλον τον χρόνο. Δεν χρειάζεται να είναι μεγάλα και γνωστά τουριστικά θέρετρα, υπάρχουν μικροί προορισμοί που κάνουν πολύ καλή δουλειά.
Η προσέγγιση θα μπορούσε να ξεκινήσει με μια αποστολή ομάδας εμπλεκόμενων φορέων (ιδιωτών και κρατικών φορέων) για την ξενάγηση τους, παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας των DMOs, τις προκλήσεις που έχουν και πως τις αντιμετωπίζουν, υποδομές, χρηματοδότηση, στρατηγική, marketing κλπ.
Γενικά τα κέρδη μια τέτοιας συνεργασίας θα μπορούσαν να ήταν:
*Απόκτηση τεχνογνωσίας
*Ιδέες για εμπλεκόμενους φορείς (ξενοδόχους, ταξιδιωτικών γραφείων, δήμους κλπ)
*Best Practices (αξιοποίηση υποδομών, τεχνητά αξιοθέατα κλπ)
*Άνοιγμα στην τοπική αγορά και προσέλκυση τουριστών από την περιοχή που θα εδρεύει ο DMO
*Εξωστρέφεια. Δυνατότητες προώθησης προϊόντων της Δυτικής Μακεδονίας στην περιοχή που εδρεύει ο DMO
Με εκτίμηση,
Γιώργος Π.
ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΥΜΕΤΕΧΕΤΕ,ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΠΟΙΟ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΞΗΠΕΡΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ
Στο Σχέδιο Τουριστικής Προβολής 2021 της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας προτείνεται να συμπεριληφθεί και η ορολογία γεωλογικός – μεταλλευτικός τουρισμός για τους παρακάτω λόγους.
– Υφίσταται και λειτουργεί ο φορέας Γεωπάρκο Γρεβενών – Κοζάνης, Τηθύος ο οποίος αναδεικνύει και προβάλει την σπάνια γεωκληρονομιά της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας. Σε εξέλιξη είναι η διαδικασία ένταξης του φορέα στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO.
– Διαπρεπείς επιστήμονες Έλληνες και ξένοι έχουνε επισκεφτεί, εργαστεί και ερευνήσει την περιοχή μας, J. Brun ( 1937 – 1939 ), J. Zimmerman ( 1967 – 1968 ), E. Moores ( 1967 – 2018 ), J. Dixon ( 1977 – 1978 ), Άννα Ράσσιου ( 1975 – μέχρι σήμερα ), Κ. Ζάχος, Α. Μαυρίδης, Δ. Μουνδράκης, Η. Γρίβας και πολλοί άλλοι. Έτσι <>.
– Έχουνε πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα σημαντικές εκδηλώσεις όπως:
Σεπτέμβριος 2004 : <>
Συμμετείχαν Έλληνες, ξένοι επιστήμονες και πλήθος κόσμου.
Σεπτέμβριος 2008 : Υπαίθριο Συμπόσιο <. με τη συμμετοχή 60
διεθνών επιστημόνων.
Σεπτέμβριος 2018 : Επίσκεψη και εργασία 15 Αμερικανών επιστημόνων –
ερευνητών με επικεφαλής τον E. Moores.
Σεπτέμβριος 2019 : Συνέδριο <> . Συμμετείχαν 25 ξένοι και Έλληνες
επιστήμονες.
– Όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν με κέντρο και φιλοξενία το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στο Μπούρινο , 4χλμ. πάνω από το χωριό Χρώμιο <>.
– Μεμονωμένα και σε ομάδες επιστήμονες, γεωλόγοι, μεταλλειολόγοι, ερευνητές, φοιτητές έχουνε επισκεφθεί την περιοχή τα τελευταία χρόνια κατά την Dr. Άννα Ράσσιου πάνω από δύο χιλιάδες.
Σημειώνεται πώς :
– Οι απόψεις των φιλοξενουμένων για τις εγκαταστάσεις του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα είναι άριστες. Υψόμετρο 950 μ. ,φυσικό περιβάλλον ιδανικό, κτήρια Δυτικομακεδονικού ρυθμού , δωμάτια και χώροι με ξυλόγλυπτα νταβάνια, τζάκια, ανέσεις.
– Ο E. Moores υπήρξε μεγάλη προσωπικότητα της Παγκόσμιας Γεωλογίας. Διετέλεσε Πρόεδρος της Αμερικανικής Γεωλογικής Εταιρείας, Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Γεωλογικών Επιστημόνων. Μετά τον θάνατό του ( Οκτ. 2018 ) τα παιδιά του τον Σεπτέμβριο 2019 σκόρπισαν την τέφρα του στο Μπούρινο.
– Έχουν αναδειχθεί στην περιοχή μας σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος σε παγκόσμια κλίμακα. Ενδεικτικά : Τα αρχαιότερα πετρώματα της Ελλάδας, σημεία σύγκρουσης της Ευρωπαϊκής με την Αφρικανική πλάκα, Όρλιακας, Χράπα, Μπουχάρια, Νοχτάρια…
– Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουνε εργοστάσια επεξεργασίας ευγενούς αργίλου ( αταπουλγίτης, σαπωνίτης), χρωμίτη, ολιβίνη. Υπάρχουνε εκγαταλελειμμένα εργοστάσια, ορυχεία, στοές, μεταλλευτικές δραστηριότητες για τα οποία υπάρχει ενδιαφέρον επισκεψιμότητας.
– Έχει αποκτηθεί μεγάλη εμπειρία φιλοξενίας και ξενάγησης από τους φορείς, Γεωπάρκου Τηθύος και Πολιτιστικού Συλλόγου Χρωμίου <> Με την αρωγή της Επιτροπής Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας μπορούνε να πραγματοποιηθούνε εκδηλώσεις και συνέδρια με επίκεντρο τη θεωρία των τεκτονικών πλακών μεγάλης εμβέλειας.
– Προτείνεται να εκδοθεί από την Επιτροπή Τουρισμού <>. Το υλικό είναι έτοιμο από την επιστημονική ομάδα των Dr. Άννα Ράσσιου, Dr. Άννα Μπατσή, Dr. Ντίνα Γκίκα καθώς επίσης και το IBAN από τον πολιτιστικό σύλλογο Χρωμίου.
– Δια χειρός υπάρχει η δυνατότητα παράδοσης υλικού όπως αφίσες, προσκλήσεις, φωτογραφίες, δημοσιεύματα σχετικά με όλα τα αναφερόμενα παραπάνω.
Σας ευχαριστώ.
Πρώτα από όλα θα ήθελα να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία.
Βλέπω δυστυχώς ότι κάνουμε πάντα το ίδιο λάθος στην Ελλάδα όταν μιλάμε για branding και περιορίζουμε τις ενέργειές μας στα εργαλεία. Branding είναι πολύ περισσότερο από ένα λογότυπο, μια φράση, μια τοποθεσία, φωτογραφίες και βίντεο.
Branding είναι μια σειρά από τις αξίες του προορισμού που ενεργούν στο υποσυνείδητο του πελάτη. Πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα “γιατί να έρθει σε εμάς και να μην πάει στον γείτονα ». Είναι ανταγωνιστικό, πρέπει να είναι μοναδικό και βασισμένο σε αυτό που μας κάνει διαφορετικούς, που δεν είναι ούτε η θάλασσα, ούτε ο ήλιος, ούτε τα τοπία.
Αν το branding δεν γίνει αποδεκτό από όλους τους πολίτες του προορισμού, θα ξεχαστεί όσο γρήγορα όσο το σχεδιάσαμε.
Μιλάω από μεγάλη εμπειρία στο branding προορισμών, όπως είμαι ο γονέας του branding της Κυανής Ακτής (Côte d’Azur) και της Νορμανδίας της Γαλλίας.
Αν ενδιαφέρεστε για μια διαφορετική, τρέχουσα προσέγγιση που θα σας δώσει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, θα ήταν τιμή μου να δουλέψω στο έργο σας με τους συνεργάτες μου (έχουμε γραφεία στο Παρίσι, το Λονδίνο και το Άμστερνταμ, γύρισα στην Ελλάδα τον Μάρτιο μετά από 40 χρόνια στο εξωτερικό).
Είμαι στη διάθεσή σας.
Παραθέτω μία παλιότερη προσέγγιση όσον αφορά ένα πλαίσιο Τουριστικής προβολής. Το συγκεκριμένο σχέδιο βέβαια αναφέρεται στην τότε Ν.Α. Καστοριάς στην οποία υπηρετούσα ως υπεύθυνος για τα Αναπτυξιακά θέματα.
Η ανάλυση όμως και οι κατευθύνσεις είναι γενικότερου περιεχομένου, που ίσως έχουν κάποια αξία για εφαρμογή στην τωρινή προσπάθεια Τουριστικής ανάπτυξης στο σύνολο της Περιφέρειας, με επικαιροποίηση των στοιχείων που τυχόν ενδιαφέρουν…
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΟΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Το έργο της Τουριστικής προβολής περιλαμβάνει:
Α) τη μελέτη εξειδίκευσης των δράσεων, μέσω του σχεδιασμού ενός αναλυτικού, τεκμηριωμένου, κοστολογημένου και προσδιορισμένου χρονικά προγράμματος ενεργειών προβολής που θα καλύπτουν την περίοδο 2009-2011.
Β) το σχεδιασμό και υλοποίηση των ενεργειών προβολής
Γ) την παρακολούθηση, αξιολόγηση και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, τον επαναπροσδιορισμό των προγραμματισμένων ενεργειών προβολής, ώστε να εξασφαλίζεται η πραγμάτωση των αναμενόμενων αποτελεσμάτων και η επίτευξη των στρατηγικών στόχων του σχεδίου τουριστικής προβολής
Α. ΜΕΛΕΤΗ
Η επικοινωνιακή μελέτη βασίζεται στην συλλογή και ανάλυση στοιχείων όπως:
• η υφιστάμενη κατάσταση στην Τουριστική Αγορά του Νομού Καστοριάς
• οι προοπτικές ανάπτυξης του Τουρισμού στην περιοχή
• η αξιολόγηση των δράσεων προβολής μέχρι σήμερα στον τομέα του Τουρισμού
• η αναγκαιότητα νέων μέτρων και δράσεων δημοσιότητας
• τα χαρακτηριστικά των ομάδων που ορίζονται ως στοχοθετούμενο κοινό από τη στρατηγική επικοινωνίας
• η κατανόηση των αναγκών της ομάδας στόχου (target group)
• καταγραφή των επικοινωνιακών εργαλείων
• καταγραφή των προτεινόμενων δράσεων δημοσιότητας και ανάλυση τους
• συσχέτιση των αναγκών της ομάδας στόχου και των προτεινόμενων δράσεων δημοσιότητας
• ανάλυση της εφαρμογής των μέτρων (μέσο, χρονική διάρκεια, επιλογή τόπου, επιλογή ειδικού κοινού)
• Προσδιορισμός των δαπανών για τα μέτρα δημοσιότητας
Με βάση τα ανωτέρω θα γίνει πρόταση χρήσης και επιλογής των επικοινωνιακών εργαλείων που θα πρέπει να κλιμακώνεται ανάλογα, λαμβανομένου υπόψη του αντίστοιχου κοινού – στόχου.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα για την δημοσιότητα στον τομέα του Τουρισμού, τις ελλείψεις που θα καταγραφούν, αλλά και με συνεκτίμηση των στόχων δημοσιότητας για την βελτίωση και αναβάθμιση της παρούσας κατάστασης, θα προσδιορισθεί ένα επικοινωνιακό μίγμα, η εφαρμογή του οποίου θα συνδέεται με συγκεκριμένα μέσα
Ενδεικτικά, η εφαρμογή του επικοινωνιακού μίγματος, ως αποτελέσματος της παρούσας μελέτης περιλαμβάνει τρεις «περιοχές» φυσικής επικοινωνιακής στρατηγικής:
• Γενική πληροφόρηση (έντυπα, καταχωρήσεις, διαφημιστικά μηνύματα στον Τύπο, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο κ.ά.)
• Συμμετοχή σε εκθέσεις για τη συμμετοχή των ωφελούμενων Δημοσιότητα σε φορείς του τουρισμού (προσκλήσεις πρακτόρων, events, αρθρογραφία, συνεντεύξεις, κ.ά.)
Η μελέτη Τουρισμού θα παραδοθεί δύο μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης
Β. ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Οι προτεινόμενες δράσεις τουριστικής προβολής ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνουν:
Γενική πληροφόρηση
Ενέργεια 1 : Παραγωγή Οπτικοακουστικού Υλικού
Η ενέργεια αφορά στον σχεδιασμό, την παραγωγή και διανομή οπτικοακουστικού πληροφοριακού υλικού για την υποστήριξη του σχεδίου τουριστικής προβολής του Νομού , καθώς και τον προσδιορισμό του περιεχομένου, της μορφής, της διάρκειας και του πλήθους του παραγόμενου οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και του τρόπου και των μέσων διανομής τους.
Στο πλαίσιο της παρούσας ενέργειας εντάσσονται η παραγωγή βιντεοσκοπημένου ενημερωτικού υλικού (video news releases), ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικών σποτ, CD Roms/DVD και web banners με γενικό και θεματικό περιεχόμενο για την προβολή του Νομού και των τουριστικών της πόρων στο ευρύ κοινό.
Ενδεικτικά μπορεί να είναι :
1. Ενα γενικό διαφημιστικό σποτ που θα αφορά στην τουριστική προβολή της περιοχής συνολικά (στην Ελληνική Αγγλική και Ρωσική γλώσσα).
2. Θεματικά διαφημιστικά σποτ που θα αφορούν στην τουριστική προβολή συγκεκριμένων θεματικών τουριστικών διαδρομών της Καστοριάς (εκκλησίες και αρχοντικά, φύση-αθλητικός τουρισμός κλπ).
3. Παραγωγή ενός τουριστικού ντοκιμαντέρ το οποίο θα προβάλει τη φυσιογνωμία της Καστοριάς , τους κυριότερους φυσικούς και πολιτισμικούς της πόρους, τις τουριστικές υποδομές, τους ανθρώπους της και την γούνα-δερμάτινα, τη μαγειρική, τα Ραγκουτσάρια κ.ά
4. Το σχεδιασμό και την παραγωγή ενός CD ROM/DVD στο οποίο θα αποτυπώνονται με περιεκτικό και καλαίσθητο τρόπο οι ποικίλες τουριστικές δραστηριότητες, το φυσικό απόθεμα, ο πολιτισμός, η ιστορία, η παράδοση
5. Το σχεδιασμό και την προβολή διαφημιστικών banners σε δημοφιλείς ιστοσελίδες και portals.
Ενέργεια 2: Δημιουργία και Παραγωγή Προωθητικού Υλικού
Αφορά στη μελέτη, το σχεδιασμό, την παραγωγή, έκδοση και διανομή έντυπου, ηλεκτρονικού και οπτικοακουστικού πληροφοριακού και διαφημιστικού υλικού για το τουριστικό προϊόν του Ν.Καστοριάς
Το είδος, το περιεχόμενο, η ποσότητα και ο αριθμός των γλωσσών στις οποίες θα μεταφραστεί το υλικό, θα καθορισθούν από τη Ν.Α, βάσει των απαιτήσεων των λοιπών ενεργειών προβολής (συμμετοχή σε εγχώριες και διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, διανομή σε τουριστικούς διάμεσους, κλπ.), καθώς και των απαιτήσεων και προσδοκιών της επιδιωκόμενης κάθε φορά αγοράς-στόχου.
Ενδεικτικά, μπορεί να περιλαμβάνονται:
Γενικό έντυπο
Folders για την τοποθέτηση και διανομή του υλικού σε επιλεγμένες ομάδες
Έντυπο υλικό δημόσιων σχέσεων
Τουριστικοί χάρτες και χάρτες διαδρομών
Θεματικά φυλλάδια
Αφίσες
Τουριστικοί οδηγοί
Τουριστικό λεύκωμα
Τουριστικοί κατάλογοι
Ένθετα εφημερίδων
Γενικές Προδιαγραφές
Συγγραφή και έκδοση υλικού
Τα κείμενα θα πρέπει με σαφή και περιγραφικό τρόπο να προβάλλουν την τουριστικής ταυτότητα της Καστοριάς . Θα πρέπει να καλύπτεται το σύνολο των τουριστικών πόρων που διαθέτει η περιοχή: τουριστική υποδομή, παρεχόμενες υπηρεσίες, φυσικό περιβάλλον, πολιτισμός, ιστορία και να προβάλλονται οι ποικίλες δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή στο πλαίσιο του εναλλακτικού και θεματικού τουρισμού.
Η σύνταξη, το μέγεθος, η μορφή και η χρησιμοποιούμενη γλώσσα των κειμένων θα προσαρμόζονται ανάλογα με το είδος της έκδοσης και του παραγόμενου πληροφοριακού υλικού (φυλλάδια, τουριστικοί οδηγοί, άρθρα, δελτία τύπου).
Τα κείμενα θα πρέπει να συνταχθούν καταρχήν στην Ελληνική, Αγγλική και Ρώσικη, γλώσσα, ενώ θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα μετάφρασής τους και γλώσσα.
Τα κείμενα, είτε του έντυπου είτε του ψηφιακού πληροφοριακού υλικού, θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή.
Παρουσίαση και σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός και η επιμέλεια του εικαστικού μέρους των εντύπων και του λοιπού πληροφοριακού υλικού, θα πρέπει να γίνει με τρόπο που να εξασφαλίζει την υψηλή ποιότητα και ελκυστικότητα του προς διανομή υλικού. Ο ανάδοχος θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του μία ποικιλία πηγών και μέσων (φωτογραφίας, σχέδια, σκίτσα, εικονογραφήματα, κλπ.) και τον κατάλληλο εξοπλισμό ώστε να είναι εφικτή η κατά τον βέλτιστο τρόπο υλοποίηση του έργου.
Έκδοση-Εκτύπωση
Πριν από την εκτύπωση, έκδοση και αναπαραγωγή του υλικού, προσχέδιο αυτού θα παρουσιάζεται στη Ν.Α
Ο αριθμός των αντιτύπων θα προσδιορίζεται από τις ανάγκες των λοιπών σχεδιαζόμενων ενεργειών τουριστικής προβολής.
Ενέργεια 3: Καταχωρήσεις στον Ελληνικό και Ξένο Τύπο
Για την υλοποίηση της ενέργειας ο ανάδοχος θα πρέπει να προβεί στην δημιουργία ενός Media-Plan το οποίο θα περιλαμβάνει:
α) Τον αριθμό των διαφημιστικών καταχωρήσεων στον Ελληνικό και διεθνή Τύπο
β) Προτάσεις δημιουργικού σχετικά με το είδος και τη μορφή των προγραμματιζόμενων καταχωρήσεων
γ) Τον αριθμό, το είδος, και την ονομασία των μέσων του ημερήσιου και περιοδικού τύπου του εσωτερικού και εξωτερικού στα οποία θα γίνουν οι καταχωρήσεις
δ) Το χρονοδιάγραμμα των προβλεπόμενων καταχωρήσεων
ε) Το αναμενόμενο κόστος
Ο ανάδοχος θα πρέπει να προβεί επίσης στη σύνταξη και επιμέλεια των κειμένων των καταχωρήσεων
Ενδεικτικά, οι καταχωρήσεις μπορούν να γίνονται:
στον τοπικό τύπο, ημερήσιο και περιοδικό
σε εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας-κυρίως Κυριακάτικες, λόγω του ότι διαβάζονται από ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό και με μεγαλύτερη σχολαστικότητα λόγω της διαθεσιμότητας χρόνου
σε ένθετα των Κυριακάτικων εφημερίδων, πολλά εκ των οποίων έχουν ειδικά αφιερώματα στον εναλλακτικό τουρισμό
σε επαγγελματικές και ειδικές τουριστικές εκδόσεις, σε τουριστικούς οδηγούς, σε τουριστικούς καταλόγους
σε εξειδικευμένα κλαδικά, τουριστικά, περιοδικά πανελλαδικής εμβέλειας
σε επιλεγμένα μέσα του τουριστικού τύπου του εξωτερικού.
Η τελική επιλογή του αριθμού και του είδους των καταχωρήσεων θα προκύψουν από το Media Plan που θα καταρτίσει ο ανάδοχος
Ενέργεια 4: Προσκλήσεις Δημοσιογράφων, Επαγγελματιών του Τουρισμού
Η ενέργεια αφορά στον σχεδιασμό και την οργάνωση ολοκληρωμένων προγραμμάτων φιλοξενίας διαμορφωτών της κοινής γνώμης, τουριστικών διάμεσων και επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου της ημεδαπής και αλλοδαπής με στόχο την επιτόπια γνωριμία και προβολή των τουριστικών προορισμών της Καστοριάς.
Ο ανάδοχος για την εκτέλεση του έργου θα πρέπει να προβεί:
α) Στην επιλογή των εκπροσώπων των ΜΜΕ, κυρίως δημοσιογράφους συνεργάτες «τουριστικών στηλών» ή εντύπων εξειδικευμένων στις ειδικές μορφές τουρισμού, παρουσιαστές τηλεοπτικών εκπομπών, τουριστικούς διάμεσους (τουριστικοί πράκτορες, εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία, διοργανωτές ταξιδιών κινήτρων, εκπροσώπους μαθητικών και φοιτητικών συλλόγων κλπ.) οι οποίοι θα προσκληθούν για ολιγοήμερη παραμονή και περιήγηση.
β) Λεπτομερή σχεδιασμό και οργάνωση του προγράμματος φιλοξενίας, το οποίο θα πρέπει πέρα από περιήγηση στους τουριστικούς πόρους της Καστοριάς να περιλαμβάνει και πραγματοποίηση συναντήσεων με τοπικούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, οργάνωση ειδικών εκδηλώσεων προβολής της πολιτισμικής, γαστρονομικής, αγροτικής παράδοσης της περιοχής, κλπ..
γ) Ρύθμιση όλων των διαδικαστικών λεπτομερειών: οργάνωση των ταξιδιών, της μεταφοράς, διαμονής και διατροφής των φιλοξενούμενων, ενοικίαση και εξοπλισμός των χώρων συνάντησης, κλπ..
δ) Προετοιμασία του πληροφοριακού υλικού και των αναμνηστικών δώρων που θα διανέμονται στους φιλοξενούμενους.
ε) Πραγματοποίηση έρευνας αξιολόγησης του βαθμού ικανοποίησης των προσκεκλημένων-φιλοξενούμενων και της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων φιλοξενίας, τόσο βραχυπρόθεσμα, μέσω της προετοιμασίας, διανομής και αξιολόγησης σχετικών ερωτηματολογίων, αλλά και μεσοπρόθεσμα μέσω της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων φιλοξενίας στην «εικόνα» της Καστοριάς και τελικά στην αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητά της.
Ενέργεια 5: «Οργάνωση Συμμετοχής της Καστοριάς σε Τουριστικές Εκθέσεις Εξωτερικού – Εσωτερικού»
Στο πλαίσιο της ενέργειας αυτής ο Ανάδοχος θα πρέπει να προβεί:
Α) Στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος συμμετοχής σε εκθέσεις Τουρισμού στο Εσωτερικό και Εξωτερικό
Β) Στο σχεδιασμό και την οργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια των εκθέσεων
5.1: Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγράμματος Συμμετοχής της Καστοριάς σε Εκθέσεις Τουρισμού στο Εσωτερικό και στο Εξωτερικό
Ο ανάδοχος θα πρέπει να εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο συμμετοχής της Καστοριάς σε εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού.
Στο σχέδιο θα καταγράφονται όλες οι τουριστικές εκθέσεις στις οποίες η Καστοριά θα μπορούσε να συμμετάσχει για την περίοδο 2008-2010. Ο ανάδοχος θα πρέπει να αξιολογήσει τις αναφερόμενες στον κατάλογο εκθέσεις, , να επιλέξει και να τεκμηριώσει την επιλογή των εκθέσεων στις οποίες η Καστοριά θα συμμετάσχει είτε αυτόνομα είτε ως συνεκθέτης του ΕΟΤ.
Επιπλέον, στο προτεινόμενο από τον ανάδοχο σχέδιο θα πρέπει να προσδιορίζονται αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες και τα διαδικαστικά ζητήματα συμμετοχής στις προγραμματιζόμενες εκθέσεις, το κόστος συμμετοχής και των παράπλευρων δραστηριοτήτων, αναλυτικό χρονοδιάγραμμα, κλπ..
Ο αριθμός των εκθέσεων στις οποίες θα συμμετάσχει η Καστοριά θα προσδιορισθεί οριστικά ανάλογα με τις αγορές στόχους, τη συμμετοχή του ΕΟΤ και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας κάθε έκθεσης, τα οποία θα μελετηθούν από τον ανάδοχο κατά την μελέτη .
Στο πλαίσιο της Ενέργειας 5.1, ο ανάδοχος αναλαμβάνει τα κάτωθι:
Ενοικίαση Χώρου
Για τις εκθέσεις στις οποίες θα συμμετάσχει η Καστοριά , είτε αυτόνομα είτε ως συνεκθέτης του ΕΟΤ, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ενοικίαση χώρου ικανού εμβαδού ώστε να είναι εφικτή η ικανοποιητική προβολή .Ο ανάδοχος υποχρεούται να φροντίσει για την έγκαιρη εξασφάλιση του χώρου για κάθε έκθεση, την καταβολή κόστους ενοικίου του χώρου κάθε έκθεσης και για τις καταχωρήσεις στον κατάλογο εκθετών.
Κατασκευή και Διακόσμηση του Περιπτέρου
Ο ανάδοχος υποχρεούται να προβεί στην έγκαιρη κατασκευή και διακόσμηση των Περιπτέρων της Καστοριάς στη βάση του σχετικών σχεδίων που θα υποβληθούν από τον ίδιο.
Επίσης, ο ανάδοχος υποχρεούται να εξασφαλίσει ποικίλο και ικανό αριθμό πληροφοριακού υλικού, το περιεχόμενο του οποίου θα είναι ανάλογο με το κοινό στο οποίο απευθύνεται (ευρύ κοινό, τουριστικοί διάμεσοι, δημοσιογράφοι) και το οποίο θα διατίθεται από το περίπτερο ή το χώρο παρουσίασης της Καστοριάς κατά τη διάρκεια των εκθέσεων.
Το περίπτερο θα πρέπει να μπορεί μετά την λήξη της κάθε έκθεσης να αποσυναρμολογείται και να χρησιμοποιείται την επόμενη φορά προσαρμοζόμενο στο εμβαδόν του χώρου κατά περίπτωση.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το σημείο της μεταφοράς και αποσυναρμολόγησης του περιπτέρου όπου αλλού προβλέπεται η κατασκευή περιπτέρου από το φορέα της έκθεσης, οπότε σε αυτή την περίπτωση στο χώρο της έκθεσης αναπροσαρμόζεται το εικαστικό μέρος της πρότασης του αναδόχου με τρόπο αποδεκτό από τον εργοδότη.
Δαπάνες Λειτουργίας Περιπτέρου
O ανάδοχος υποχρεούται επίσης να μεριμνήσει για τη συλλογή και μεταφορά του έντυπου και ψηφιακού υλικού της Καστοριάς καθώς και κάθε άλλο υλικό που θα αποτελέσει στοιχείο διακόσμησης ή προβολής (αφισών, φωτοδιαφανειών, κ.λπ.) και αποθήκευση του έντυπου διαφημιστικού υλικού σε ειδικά διαμορφωμένους αποθηκευτικούς χώρους εντός του περιπτέρου. Με την λήξη της κάθε έκθεσης συγκέντρωση του εναπομείναντος υλικού και επαναφορά αυτού
Ο ανάδοχος υποχρεούται να στελεχώσει επαρκώς το περίπτερο.
Για το σύνολο των εκθέσεων, ο ανάδοχος υποχρεούται να προβεί στην προμήθεια Δώρων – Αναμνηστικών για την κάλυψη αναγκών Δημοσίων Σχέσεων της ΝΑ Καστοριάς (VIPs, δημοσιογράφους, tour – operators, κ.λ.π.) στον τόπο πραγματοποίησης των εκθέσεων.
Ο ανάδοχος θα πρέπει επίσης να μεριμνήσει για την τροφοδοσία του περιπτέρου με αναψυκτικά και άλλα κεράσματα για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Επίσης θα πρέπει να προβεί σε ανάληψη κάθε δαπάνης σχετικής με τη λειτουργία του περιπτέρου (εξοπλισμό επίπλων, ηλεκτρικό ρεύμα, καθαριότητα, κ.λ.π.)
5.2: Σχεδιασμός και οργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια των εκθέσεων
Ο Ανάδοχος θα πρέπει να προβεί στον σχεδιασμό ενός πλήρους προγράμματος παράλληλων εκδηλώσεων και επαφών κατά τη διάρκεια των εκθέσεων.
Το σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει:
α) Σχεδιασμός, αναλυτικός προγραμματισμός και οργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων και επαφών για κάθε μία από τις εκθέσεις στις οποίες προτίθεται να συμμετάσχει η Καστοριά
β) Εντοπισμός των ομάδων-στόχος κάθε εκδήλωσης (ΜΜΕ, τουριστικοί διάμεσοι, κλπ)
γ) Σχεδιασμός και οργάνωση του προωθητικού υλικού που θα διανέμεται σε κάθε εκδήλωση
δ) Αναλυτική πρόβλεψη του κόστους της κάθε εκδήλωσης
Ενδεικτικά, στο πλαίσιο της ενέργειας αυτής προβλέπεται η οργάνωση Συνεντεύξεων Τύπου και Δεξιώσεων:
Ο ανάδοχος υποχρεούται να οργανώσει αντίστοιχο αριθμό (με τις συμμετοχές σε εκθέσεις) Συνεντεύξεων Τύπου
Όσον αφορά στη συμμετοχή της Καστοριάς στις Εκθέσεις Εξωτερικού, ο ανάδοχος
Ο ανάδοχος υποχρεούται επίσης να μεριμνήσει για τη δημοσίευση της συνέντευξης στον ημερήσιο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο καθώς και κάθε άλλης πληροφορίας που διοχετεύεται από την Καστοριά υπό μορφή Δελτίου Τύπου και να υποβοηθήσει τα στελέχη της ΝΑ στις επαφές με ξένους δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να συλλέγει αποδεικτικό υλικό των δημοσιευμάτων τα οποία θα παραδώσει στην ΝΑ .
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης ο ανάδοχος υποχρεούται να έχει καθημερινή παρουσία στο χώρο του περιπτέρου με σκοπό το συντονισμό της λειτουργίας, τη διευκόλυνση των συναντήσεων των μελών της αποστολής με φορείς του τουρισμού και τις Ελληνικές Αρχές του τόπου (για τις εκθέσεις στο εξωτερικό), την καταγραφή των σημαντικών επισκεπτών σε βιβλίο, την συγκέντρωση του εναπομείναντος υλικού και επαναφορά αυτού, τη ρύθμιση λεπτομερειών.
Γ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
Για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης των έργων και της αποτελεσματικότητας των εφαρμοζόμενων ενεργειών τουριστικής προβολής, ο Ανάδοχος υποχρεούται να υποβάλει στην Ν.Α. Καστοριάς εξαμηνιαίες εκθέσεις προόδου για την αξιολόγηση των υλοποιούμενων ενεργειών και την περιγραφή των προγραμματιζόμενων ενεργειών για το επόμενο εξάμηνο.
Στο πλαίσιο των εκθέσεων ο ανάδοχος μπορεί να κάνει προτάσεις αναπροσαρμογής του Σχεδίου Τουριστικής Προβολής, τεκμηριώνοντας επαρκώς τη σκοπιμότητα, χρησιμότητα και τα αναμενόμενα αποτελέσματά της.
Επίσης, θα πρέπει να διεξάγει σε επαρκή δείγμα έρευνα ικανοποίησης των επαγγελματιών στον τομέα του τουρισμού, αλλά και των επισκεπτών προκειμένου να προτείνει διορθωτικές ενέργειες για την προβολή της Καστοριάς
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.ΙΣΩΣ ΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ ΜΕ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΝΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΜΕΡΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΕ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΡΕΙΝΑ ΤΟΠΙΑ ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΛΙΜΝΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΛΥΘΗΣΜΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΡΗ.ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΑΙΤ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΚΕΤΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ.ΕΠΙΣΗΣ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΣΩΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΚΑΙ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΚΑΙ ΑΝΟΙΞΗ.ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΟ FACEBOOK KAI ΣΤΟ INSTAGRAM ΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΩΝ ΤΩΝ ΛΙΜΝΩΝ ΒΟΥΝΩΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΧΩΡΙΩΝ Κ.Α.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΑ ΤΟΠΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΜΑΓΑΖΙΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΟΥΝ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΞΕΤΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΛΥΘΗΣΜΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΡΗ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ.