Στόχος 7 – e-Συμπαραστάστης
7.1 Τρέχουσα κατάσταση
Η ιστοσελίδα του περιφερειακού συμπαραστάτη του πολίτη και της επιχείρησης διαθέτει πληροφορίες για τις αρμοδιότητες, το πλαίσιο της δράσης του θεσμού καθώς και τους τρόπους υποβολής των καταγγελιών πολιτών και επιχειρήσεων. Πολίτες και επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν τις καταγγελίες τους αυτοπροσώπως, μέσω ταχυδρομείου, μέσω ΦΑΞ και μέσω ηλεκτρονικού ταχυχυδρομείου. Επίσης, μπορούν να κατεβάσουν από την ιστοσελίδα του συμπαραστάτη τη φόρμα αναφοράς/καταγγελίας.
7.2 Περιγραφή δράσης
Με την κατάλληλη και πλήρη ηλεκτρονική υποστήριξη της εκτέλεσης των προβλεπόμενων από το νόμο αρμοδιοτήτων του, η δράση του ανεξάρτητου περιφερειακού συμπαραστάτη μπορεί να αποφέρει σημαντική προστιθέμενη αξία σε δύο βασικές κατευθύνσεις. Πρώτον, με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αναφορών/καταγγελιών και τη συνακόλουθη ανωνυμοποιημένη δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο τόσο των καταγγελιών/αναφορών όσο και των απαντήσεων. Με αυτό τον τρόπο η διαμεσολαβητική του δραστηριότητα μπορεί να έχει περαιτέρω θετική επίδραση ως μοχλός για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών της περιφέρειας καθώς και για τη συνολική αναβάθμιση της σχέση τους με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Δεύτερον, η τυποποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, διαχείρισης, ανωνυμοποιημένης δημοσίευσης των αναφορών/καταγγελιών αλλά και της δημοσιοποίησης των προτάσεων που προβλέπεται ο ίδιος ο θεσμός να καταθέτει, θα ελαφρύνει σημαντικά το διεκπεραιωτικό βάρος από τη διαμεσολαβητική λειτουργία του συμπαραστάτη επιτρέποντάς του να συνεισφέρει περισσότερες προτάσεις βελτίωσης σε συγκεκριμένους τομείς.
7.3 Ορόσημα υλοποίησης
- Ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής υποστήριξης των αρμοδιοτήτων του περιφερειακού συμπαραστάτη του πολίτη και της επιχείρησης
7.4 Υπεύθυνοι υλοποίησης
- Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης
- ΟΔΕ ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- Ομάδα ΕΠΙΣΕΥ