It seems you have disabled javascript. Please enable javascript for this site to function properly.
Στο διαδικτυακό τόπο της περιφέρειας – pdm.gov.gr – δεν υπάρχουν υπηρεσίες που να παρέχονται με κάποιο τρόπο ηλεκτρονικά ενώ απουσιάζει και η απλή πληροφόρηση για τα δικαιολογητικά, τις διαδικασίες και τα έντυπα που απαιτούνται για τις συναλλαγές με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Ακόμα, μέσα από τις συνεντεύξεις καταγραφής των υπηρεσιών, προέκυψε η έλλειψη υπηρεσιοκεντρικής-πολιτοκεντρικής κουλτούρας και τρόπου λειτουργίας στις περισσότερες διευθύνσεις. Η έμφαση, απο τη σκοπιά της διοίκησης, δίνεται περισσότερο σε θέματα των ακολουθούμενων διαδικασιών παρά στο παραγώμενο τελικό αποτελέσμα. Απουσιάζει επίσης η μέριμνα για τη βελτίωση της εμπειρίας που εισπράτει ο εκάστοτε συναλλασόμενος πολίτης, επιχείρηση ή άλλος δημόσιος φορέας. Παρά το γεγονός ότι ο νόμος του “Καλλικράτη” φάνηκε να ξεκαθαρίζει το πλέγμα των αρμοδιοτήτων, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει ενιαίος και κωδικοποιημένος κατάλογος αρμοδιοτήτων της περιφέρειας. Είναι επίσης απαραίτητο οι αρμοδιότητες που περιγράφονται στον “Καλλικράτη” και στην κείμενη νομοθεσία να διατυπώνονται σε φιλική γλώσσα και να ερμηνεύονται με κατανοητούς όρους υπηρεσιών που απευθύνονται πρωτίστως σε κάθε είδους συναλλασόμενους. Συνολικά, τα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα έχουν σημαντικά περιθώρια περαιτέρω αξιοποίησης ειδικά με τη μέριμνα για απλές διαδικτυακές εφαρμογές διαλειτουργικότητας με άλλα συστήματα της κεντρικής διοίκησης.
Συνεχής και μεθοδική ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες (G2C), τις επιχειρήσεις (G2B) και άλλους δημόσιους φορείς (G2G). Οι υπηρεσίες θα δομούνται και θα παρουσιάζονται στη λογική των life events[1]. Σύμφωνα με αυτή τη λογική, οι αλληλεπιδράσεις σε μια ηλεκτρονική υπηρεσία της περιφέρειας αναλύονται, υλοποιούνται και παρέχονται σύμφωνα με την σκοπιά και την οπτική γωνία του εκάστοτε συναλλασόμενου σε αντίθεση με την ‘παραδοσιακή’ αντίληψη που θέλει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες να υλοποιούνται και να παρέχονται σύμφωνα με την εσωτερική υπηρεσιακή γλώσσα και τις αναγκαιότητες της διοίκησης. Στόχος είναι μέσα από τις ιστοσελίδες της περιφέρειας να μπορεί κάθε συναλλασόμενος να ενημερώνεται με ενιαίο τρόπο, ανεξάρτητα από την περιφερειακή ενότητα όπου διαμένει ή δραστηριοποιείται, για τις υπηρεσίες της περιφέρειας που τον αφορούν, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τις ηλεκτρονικές και άλλες διαδικασίες διεκπεραίωσης καθώς και την πορεία υλοποίησης του αιτήματός του.[2]
[1] Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εισαγάγει τον όρο “life-event services” για να περιγράψει ένα πακέτο υπηρεσιών, οι οποίες σχετίζονται με την ικανοποίηση μιας συγκεκριμένης ανάγκης ενός πολίτη ή μιας επιχείρησης. Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η μετάβαση από την αποσπασματική παροχή των υπηρεσιών αυτών από μεμονωμένους δημόσιους ή και ιδιωτικούς φορείς, στην όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη παροχή τους στον πολίτη/επιχείρηση μέσω της συνεργασίας των φορέων αυτών τόσο σε εθνικό όσο και σε διασυνοριακό επίπεδο (cross-border services) [European Commission, 2014].
[2] Δείτε το Citizens Charter Handbook του Center for Good Governance: http://www.cgg.gov.in/publicationdownloads2a/Citizen%20Charter%20Handbook.pdf