It seems you have disabled javascript. Please enable javascript for this site to function properly.

Πείτε μας τη γνώμη σας

Τα σχόλιά σας δε δημοσιεύονται άμεσα. Ελέγχονται ως προς την τήρηση των όρων συμμετοχής στη διαβούλευση

  • 29 Μαρτίου 2024, 19:46 | Ξανθίππη Μπαλλή

    Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ Α.Μ.ΕΑ: ΜΙΑ ΛΑΜΠΡΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ!
    Τα άτομα με αναπηρία είναι εν δυνάμει τουρίστες όπως ο κάθε πολίτης. Με δεδομένο τον ισχυρό δεσμό της οικογένειας στη χώρα μας, η οποία σε ένα μεγάλο βαθμό καλύπτει τις ελλείψεις του κράτουςτα άτομα με αναπηρία ακολουθούν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας στις διακοπές.

    Ειδικότερα στοιχεία στη χώρα μας δε διατίθενται, όμως υπάρχει μια πρόσφατη έρευνα του Ομοσπονδιακού Γερμανικού Υπουργείου Οικονομικών και Εργασίας σύμφωνα με την οποία:
    1. Το 54% των Γερμανών με αναπηρία, δηλαδή 3.650.000 άνθρωποι ταξιδεύουν για τουρισμό κάθε χρόνο. Κατά μέσο όρο κάθε ταξιδιώτης κάνει 1,3 ταξίδια διακοπών το χρόνο ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των μετακινήσεων στα 4.740.000, εκ των οποίων το 41,2% γίνεται στο εσωτερικό της χώρας και έχει μέση διάρκεια 13,9 ημέρες.
    2. Το 41% των ταξιδιών γίνεται μέσα στη Γερμανία και το 59% στο εξωτερικό
    3.Όσον αφορά το κόστος των διακοπών οι ΑμεΑ ξοδεύουν κατά μέσο όρο 15% περισσότερα χρήματα από αυτούς που δεν είναι ΑμεΑ Τα άτομα με αναπηρία στη Γερμανία ξοδεύουν κατά τις διακοπές τους ετησίως 945€ ανά άτομο έναντι 818€ του μέσου γενικού πληθυσμού,
    4. Οι 7 στους 10 τουρίστες με αναπηρία προκειμένου να επισκεφτούν ένα νέο προορισμό, δεν εμπιστεύονται για την πληροφόρησή τους tour operator κ.λ.π. αλλά άλλους ανθρώπους με αναπηρία που έχουν ήδη επισκεφτεί τον συγκεκριμένο προορισμό. Για το 71% περίπου των ατόμων με αναπηρία τη μεγαλύτερη σημασία στην επιλογή προορισμού έχει η οργάνωση του ταξιδιού (προετοιμασία, πληροφόρηση, κράτηση )
    5 Το 26% επιδεικνύει απόλυτη προσήλωση στον τουριστικό προορισμό που έχει ικανοποιήσει τις προσδοκίες του-τον επισκέπτεται συνεχώς!
    6 Το 48% θα έκανε περισσότερα ταξίδια αν οι τουριστικοί προορισμοί ήταν περισσότερο προσβάσιμοι..
    7 Οι ΑμεΑ σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο αυτού των μη ανάπηρων διαλέγουν για τις διακοπές τους την περίοδο της χαμηλής τουριστικής κίνησης (Μάϊος, Σεπτέμβριος, Οκτώβριος).
    Δυστυχώς στη χώρα μας ούτε η Πολιτεία ούτε οι επιχειρηματίες του τουρισμού δείχνουν να έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της εσωτερικής αλλά και της ευρωπαϊκής αγοράς των ατόμων με αναπηρία. Σήμερα στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα ο αριθμός των ατόμων με αναπηρία ανέρχεται σε 50.000.000 άτομα (στοιχεία της Eurostat, έκδοση 2001), τα οποία σε ποσοστό τουλάχιστον 50% ταξιδεύουν και συνοδεύονται από 1,56 άτομο κατά μέσο όρο (στοιχεία του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Εργασίας της Γερμανίας), ανεβάζοντας τον αριθμό σε περίπου 65.000.000 άτομα. Εάν δε, σε αυτά συνυπολογισθεί και ο αριθμός των ηλικιωμένων ατόμων άνω των 65 ετών, που πλέον έχουν τελείως διαφορετικές συνήθειες και τουριστική συμπεριφορά από τις προηγούμενες γενεές συνομηλίκων τους και ο οποίος αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί μέχρι το 2050, ανεβάζοντας το αντίστοιχο ποσοστό από 20% σε 40% του πληθυσμού, αλλά και των οικογενειών με παιδιά σε καρότσι, οι οποίες οικογένειες τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να ταξιδεύουν ολοένα και συχνότερα (δύο κατηγορίες με παρόμοιες ανάγκες πρόσβασης με τα άτομα με αναπηρίες), ο τελικός αριθμός υπερδιπλασιάζεται και γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικός στην βιομηχανία του τουρισμού. Απλά, συγκρίνετέ τον με τα περίπου 15,7 εκατ. τουρίστες,που κατά δήλωση του τότε Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης είχε η χώρα μας κατά το 2007 και αναλογιστείτε πόσο μερίδιο αυτής της αριθμητικά αυξανόμενης αγοράς θα μπορούσε η χώρα μας να διεκδικήσει με την κατάλληλη πολιτική.
    Δυστυχώς οι ξενοδόχοι στη χώρα μας αγνοούν το μέγεθος και τις δυνατότητες της εθνικής αλλά και ευρωπαϊκής αγοράς των ατόμων με αναπηρία. Αρκεί να τονίσουμε ότι η πρόσφατη έρευνα του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Εργασίας της Γερμανίας έδειξε εκτός των άλλων ότι τα έσοδα ενός έτους από τον τουρισμό των ατόμων με αναπηρία στη Γερμανία αρκούν για να συντηρήσουν 65.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης για ένα χρόνο!
    Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ΑΜΕΑ και ΑΜΕΑ και ότι δεν είναι δυνατόν να έχουμε σε μια συνέντευξη έναν πολύ εκτεταμένο κατάλογο από τα απαιτούμενα αλλά θέλουμε να μας πείτε ποιες είναι οι πλέον απαραίτητες υποδομές στα δωμάτια των καταλυμάτων και ξενοδοχείων που φιλοξενούνται ΑΜΕΑ, ποιές είναι οι πλέον απαραίτητες υποδομές στους λοιπούς ξενοδοχειακούς χώρους και στα εστιατόρια, μπαρ, παραλίες, χώρους ψυχαγωγίας κ.λ.π., όπως και στους δημόσιους χώρους!
    Τα άτομα με αναπηρία αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα. Κάθε κατηγορία έχει διαφορετικές ανάγκες,οι οποίες αποτελούν ανάγκες και άλλων κατηγοριών πολιτών όπως οι ηλικιωμένοι και οι γονείς με παιδιά βρεφικής ηλικίας (σε παιδικό αμαξίδιο). Κοινή συνιστώσα όλων αποτελεί η ανάγκη ύπαρξης ενημερωμένου προσωπικού σε όλες τις μονάδες εξυπηρέτησης κοινού (ξενοδοχεία, εστιατόρια, χώρους ψηχαγωγίας, δημόσιους χώρους κ.λπ.), προσωπικού δηλαδή που γνωρίζει τις ανάγκες κάθε κατηγορίας και τον τρόπο συναλλαγής με αυτή.Όσον αφορά στις υποδομές:

    Α) τα άτομα με κινητικές αναπηρίες (σε αμαξίδιο, με προβλήματα βάδισης, με αστάθεια κ.λπ) έχουν κυρίως ανάγκη από άνετες διαστάσεις σε πόρτες/διαδρόμους/ ανελκυστήρες κ.λπ.,
    ισόπεδες διαδρομές χωρίς σκαλοπάτια, χώρο για ελιγμό των αμαξιδίων, ειδικά διαμορφωμένα WC και προσοχή στα ύψη όπου τοποθετούνται οι εξοπλισμοί.
    Β) τα άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες (με προβλήματα όρασης ή/και ακοής) χρειάζονται αντίστοιχα κυρίως ακουστική και οπτική αναγγελία
    (π.χ. στους ανελκυστήρες, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όταν δίνονται οδηγίες στο κοινό κ.λπ.), εύκολα αντιληπτούς χώρους χωρίς εμπόδια και με χρωματικές αντιθέσεις για τα άτομα με μερική όραση.
    Γ) τα άτομα με νοητικές, γνωστικές κ.λπ. αναπηρίες επίσης χρειάζονται απλούς χώρους στους οποίους μπορούν εύκολα να προσανατολιστούν, χωρίς εμπόδια και επικίνδυνα σημεία.Αντίστοιχες ανάγκες εξάλλου έχουν και τα μικρά παιδιά.Τέλος όσον φορά στις υπηρεσίες είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι ιδιαίτερη ανάγκη υπάρχει για προσβάσιμη ενημέρωση/ πληροφόρηση. Η κυριότερη μορφή της είναι οι προσβάσιμες ιστοσελίδες οι οποίες θα πρέπει να ακολουθούν διεθνείς προδιαγραφές ώστε να μπορεί να τις επισκεφθεί και κάθε άτομο με αναπηρία, ακόμη και ένα άτομο τυφλό. Εξίσου εξυπηρετικές είναι και οι εκδόσεις π.χ. καταλόγων με μεγαλύτερους χαρακτήρες και κατάλληλες αντιθέσεις φόντου/ γραμμάτων ή εκδόσεις σε ακουστική μορφή πχ. CD ή εκδόσεις με μετάφραση στη νοηματική π.χ. DVD…
    Έχουν ενδιαφερθεί ξενοδόχοι και καταλυματίες να σας ζητήσουν έναν αναλυτικό κατάλογο από όλα αυτά που θα πρέπει να περιλαμβάνονται στις μονάδες τους ώστενα φιλοξενηθούν ικανοποιητικά σε αυτές ΑΜΕΑ; Υπάρχουν ξενοδόχοι κ.λ.π. στην Ελλάδα που έχουν δημιουργήσει «φιλικό περιβάλλον» για τα ΑΜΕΑ;
    Καταρχήν θα πρέπει να τονιστεί ότι η χώρα μας διαθέτει εδώ και χρόνια οδηγίες σχεδιασμού προσβάσιμων υποδομών. Όσον αφορά στις αναγκαίες υποδομές αρκεί να αναφέρουμε ότι η ΕΣΑμεΑ ερεύνησε το τοπίο σε 51 πόλεις(στην πλειοψηφία τους πρωτεύουσες των ελληνικών νομών) σε μια προσπάθεια αξιόπιστης καταγραφής των προσβάσιμων τουριστικών υποδομών. Ο Οδηγός που προέκυψε (http://www.esaea.gr/odigos/), έπειτα από αυτοψίεςειδικά εκπαιδευμένων ατόμων συνοδευόμενων από άτομα με αναπηρία, καταδεικνύει τη φτώχεια του τουριστικού τομέα σε προσβάσιμες υποδομές και υπηρεσίες. Ελάχιστοι ξενοδόχοι και καταλυματίες τις εφαρμόζουν.
    Ατράνταχτη απόδειξη επίσης αποτελεί η αδυναμία κάλυψης προγραμμάτων του ΕΟΤ για κοινωνικό τουρισμό των ατόμων με αναπηρία. Οι πολίτες με αναπηρία δεν τα εμπιστεύονται γιατί οι υποδομές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα –αν και δηλώνουν προσβάσιμες- δεν είναι κατάλληλες, δεδομένου ότι ποτέ κανείς από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν έκανε τον κόπο να τις επισκεφθεί και να επιβεβαιώσει ή μη την προσβασιμότητά τους.

  • Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,

    Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έχει κάποια πολύ καλά στοιχεία που βέβαια μένει να τα δούμε στην υλοποίηση και ευχόμαστε όλοι να έχουν μια τέτοια εφαρμογή που θα πιάσει πραγματικά τόπο.

    Δυστυχώς όμως, και αυτός σχεδιασμός, όπως και όλοι οι προηγούμενοι, έγινε μέσα στην περιφέρεια από σεβαστούς και καταξιωμένους υπαλλήλους και αιρετούς, που όμως δεν έχουν ασκήσει επαγγελματική δραστηριότητα στην ελεύθερη αγορά και δεν συμμετέχουν στα εμπορικά-επαγγελματικά δίκτυα του τουρισμού, επομένως, βρίσκονται μακριά από την “βιομηχανία του τουρισμού” και αντιστοίχως, δεν έχουν τις προσλαμβάνουσες εκείνες, που είναι απολύτως απαραίτητες για να μπορέσει ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός να έχει οικονομικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και να κάνει την διαφορά.

    Σε θεωρητική βάση, είναι όλα όσα αναφέρονται βοηθητικά και χρήσιμα να γίνουν για την προβολή ενός προορισμού, πρακτικά όμως η Δυτική Μακεδονία είναι μια άγνωστη περιοχή στην τουριστική αγορά και αυτό που για τους επαγγελματίες επείγει, είναι να μπει το στίγμα της περιοχής στον χάρτη των προορισμών στα μικρά και μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία της Ευρώπης και της Αμερικής, για να βάλουμε και δυο παραδείγματα αγορών στόχων.

    Καμία από τις περιγραφόμενες δράσεις δεν πρόκειται να ανατρέψει το υπάρχον σκηνικό της έλλειψης αναγνωρισιμότητας και ορατότητας της περιοχής της ΔΜ ως ανερχόμενου τουριστικού προορισμού, γιατί πολύ απλά, δεν λειτουργεί έτσι η αγορά.
    Αν λειτουργούσε έτσι, θα είχαν απτά οικονομικά αποτελέσματα και όλες οι προηγούμενες δράσεις. Δεν είδαμε να γεμίζουν τα ταμεία των επιχειρήσεων ούτε να αυξάνονται οι θέσεις εργασίας στον τομέα του τουρισμού.

    Αντιθέτως, βλέπουμε χιλιάδες συντοπίτες μας να αναζητούν θέσεις εργασίας σε πραγματικούς προορισμούς, όπου ο τουρισμός είναι κομμάτι της εκεί οικονομίας, και άλλους να επιχειρούν και να επενδύουν τουριστικά μακριά από τον τόπο μας, γιατί είναι σαφές, πως μια επενδυτική ιδέα δύσκολα να εφαρμοστεί σε έναν παντελώς άγνωστο για τους πολλούς προορισμό.

    Οπότε έχει δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος, όπου οι επιχειρήσεις παλεύουν να διατηρηθούν, για κέρδος δεν συζητάμε αλλά για απλή επιβίωση, νέες επιχειρήσεις δεν σχεδιάζονται γιατί τα δεδομένα της επισκεψιμότητας δεν μπορούν να δημιουργήσουν θετικές προϋποθέσεις και συνέπειες.

    Και έτσι, η περιοχή μας ερημώνει και εμείς οι εναπομείναντες παλεύουμε μόνοι μας ένα αγώνα δρόμου χωρίς την παραμικρή ουσιαστική βοήθεια της περιφέρειας.

    Θα θέλαμε πολύ αυτό να αλλάξει το συντομότερο δυνατόν, γιατί αν συνεχίσει έτσι, το μέλλον της περιφέρειας θα είναι μάλλον σύντομο λόγω του δημογραφικού ζητήματος.

    Για να μπορέσουμε να μπούμε στις λίστες προορισμών των ταξιδιωτικών πρακτορείων εκτός Ελλάδας, γιατί δεν νοείται τουρισμός χωρίς εισερχόμενο τουρισμό και το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε ένα γραφείου εισερχόμενου τουρισμού (incoming agency) πιστοποιεί ακριβώς αυτό το πρόβλημα/ζητούμενο, πρέπει να γίνει “κυνήγι” σε επίπεδο επαγγελματιών στις χώρες στόχους που θα επιλεγούν για αρχή και καθημερινή αναζήτηση συνεργασιών μέσα από στοχευμένες επαφές που θα χτίσουν την σκάλα εκείνη που πρέπει να ανέβει η ΔΜ και οι προορισμοί της, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να ανοίγεις χάρτες και να εξηγείς με πολλά λόγια πού βρίσκεται και για ποιο λόγο αξίζει να μπει η περιοχή μας στους καταλόγους των μεσαίων και μικρών tour operators.

    Αυτή η εξωστρέφεια και η ενδυνάμωση του επαγγελματικού δικτύου είναι κάτι που λείπει και από αυτόν τον σχεδιασμό, και είναι και ο λόγος που μετά από τόσους σχεδιασμούς επί χάρτου, η περιοχή μας παραμένει άγνωστη στον χώρο της τουριστικής αγοράς.

    Ξεκινάμε πάλι από την αρχή, κάθε χρόνο, και καταλήγουμε στο ίδιο αρχικό στάδιο, δεν επέρχεται καμία σοβαρή εξέλιξη στα οικονομικά δεδομένα της περιοχής μας, το λένε οι αριθμοί και ο πληθυσμός που μειώνεται.

    Όλες οι δράσεις που λαμβάνουν χώρα μέχρι στιγμής κινούνται σε μια παράλληλη σφαίρα φορέων του δημοσίου που σε καμία περίπτωση δεν τέμνονται αλλά ούτε και επικοινωνούν με την τουριστική αγορά, που είναι μια παγκόσμια αγορά, ως γνωστόν, που δεν γνωρίζει ο΄ύτε τοπικά ούτε εθνικά σύνορα.

    Χρειάζεται μια αλλαγή σελίδας, και μια ολοκληρωτικά νέα αρχή που θα σχεδιαστεί από ανθρώπους που ξέρουν να λειτουργούν και κινούνται στην παγκόσμια τουριστική αγορά, γνωρίζουν δεδομένα και πράγματα και ξέρουν να παίζουν μπάλα στο γήπεδο που λέγεται βιομηχανία του τουρισμού, όχι με τους κανόνες των δημοσίων υπηρεσιών, αλλά με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και ζήτησης.

    Χρειάζεται καθημερινή και οργανωμένη δουλειά που θα χτίσει με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα το υπάρχον κενό στον χάρτη των προορισμών της Ελλάδας.

    Κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν να γίνει από υπαλλήλους ή αυτοδιοικητικούς, ούτε από γραφεία συμβούλων των Αθηνών.

    Σας παρακαλώ προσωπικά και εκ μέρους μιας ομάδας επαγγελματιών που αγωνιούμαι για το σήμερα και πόσο μάλλον για το αύριο όχι μόνο της δικής μας ταπεινής επιχειρηματικότητας αλλά της ίδιας μας της εντοπιότητας, εμπιστευτείτε την εμπειρία μας, την δυναμική μας, τα επαγγελματικά μας προσόντα & δεξιότητες και προπαντώς τα επαγγελματικά μας δίκτυα και δώστε μας την ευκαιρία, βοηθήστε μας, να πάμε τον τόπο μας σε τουριστικούς όρους ένα βήμα παραπέρα, ένα σκαλί παραπάνω.

    Δώστε μας την σκυτάλη για να τρέξουμε τον αγώνα αυτό στο πεδίο της τουριστικής αγοράς, που είναι αγώνας αντοχής και τον γνωρίζουμε καλύτερα από εσάς, και στηρίξτε μας οικονομικά για να κάνουμε τις ενέργειες που χρειάζονται έτσι ώστε να μπορούμε να υπολογίζουμε στον άμεσο μέλλον σε μετρήσιμα αποτελέσματα.

    Το “εμείς οι φορείς και εσείς οι ελεύθεροι επαγγελματίες”, αυτός ο αναποτελεσματικός και μυωπικός διαχωρισμός, στοιχίζει, αν μη τι άλλο, θέσεις εργασίας στην πολύπαθη περιοχή μας.

    Ο τουρισμός οφείλει και πρέπει να διακονείται από επαγγελματίες.

    Αυτός είναι ο κανόνας της παγκόσμιας αγοράς και αυτόν τον κανόνα συστηματικά μηδενίζουν οι με βεβαιότητα καλές προθέσεις και πρωτοβουλίες τόσο της περιφερειακής αρχής, όσο και των δήμων.

    Σας παρακαλούμε να λάβετε υπόψιν σας όλα τα παραπάνω στον σχεδιασμό της τουριστικής προβολής για τα έτη 2025 -2028 και ευχόμαστε αυτή η προτροπή και παράκληση να έχει την θετική σας ανταπόκριση.

    Βοηθήστε μας για να σας βοηθήσουμε, όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.

    Καλή επιτυχία στο έργο σας και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μας δίνετε μέσα από αυτό το δημόσιο βήμα να καταθέσουμε την εμπειρία μας και την πρόταση μας.

    Βρίσκομαι στην διάθεση σας για τον μελλοντικό σχεδιασμό και εύχομαι να αξιοποιήσετε την συνεραγσία μαζί μας προς όφελος όλων.

    Με εκτίμηση

    Σουλτάνα Ζορπίδου
    Αρχαιολόγος – Σύμβουλος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας & Τουριστικού Μάρκετινγκ
    Ιδιοκτήτρια του http://www.culture8.gr

  • 29 Μαρτίου 2024, 14:34 | Δημήτρης Κ.

    Κάθε τι που μπαίνει σε δημόσια και ανοιχτή διαβούλευση είναι καταρχήν θετικό και καλή πρακτική (νομίζω για τον τουρισμό είχαμε να το δούμε απ’ το το 2021), αρκεί να μην είναι προσχηματικό. Μακάρι να έχουμε κι άλλες ανάλογες διαδικασίες σε θέματα σημαντικά για την περιοχή όπου θα ζητιέται η γνώμη των πολιτών. Βέβαια όλα, εν τέλει, κρίνονται από τη συνέχεια και την έκβασή τους.
    Για τον τουρισμό, δύσκολο θέμα για την περιοχή και ιδιαίτερα για την Κοζάνη, δεν έχω ιδιαίτερες γνώσεις και, επομένως, ικανές προτάσεις. Θα μπορούσα με λίγα λόγια να πω σαν σκέψεις, ότι μάλλον τον αδικήσαμε και τον υποτιμήσαμε με τον τρόπο που του συμπεριφερθήκαμε χρόνια. Οι αρμόδιοι εννοώ, δήμοι, περιφέρεια, κράτος. Και ίσως είναι καιρός, με την νέα θεματική Αντιπεριφερειάρχη, να του επιστρέψουμε μέρος από αυτά που του στερήσαμε κάνοντας μια επαν-εκκίνηση και βάζοντας αυτή τη φορά στο ΚΕΝΤΡΟ την ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ, το ΤΟΠΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (BY LOCALS, όπως θα το λέγαμε και στην Κοζάνη!). Ίσως μια τέτοια ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ να αναδείκνυε πολλές δυνάμεις, προς και από πάσα κατεύθυνση, που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη σε ένα Restart.
    Η σκέψη του” ντόπιου”, αν και δεν είναι νέα, πιστεύω πως εκφράζει μια νέα φιλοσοφία στον τουρισμό και από εμπορικό και διαμεσολαβημένο τον κάνει πιο αυθεντικό και βιώσιμο. Και μάλλον ανερχόμενα αποτελεσματικό και επιτυχημένο.
    Σημ. Δεν καταχωρώ όλα τα στοιχεία μου εδώ γιατί νομίζω δεν έχουν σημασία, (άλλωστε υπάρχουν στη διάθεση τυχόν ενδιαφερομένων.)
    Με εκτίμηση και οφειλόμενη συμμετοχή

  • 25 Μαρτίου 2024, 20:35 | Κατερίνα Μπαχτσεβάνη

    Το word-of-mouth είναι η καλύτερη στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη της ΠΔΜ. Οι “αμπελώνες” και η διοργάνωση αντίστοιχων διεθνών φεστιβάλ είναι η βάση πάνω στην οποία θα αναπτυχθεί η περιοχή. Πρέπει πρώτα να επενδύσουμε σε βασικές υποδομές. Ενδεικτικά αναφέρω αεροδρόμιο, ορεινά μονοπάτια-διαδρομές, υδάτινα ψυχαγωγικά πάρκα, καταλύματα, εκσυγχρονισμός χιονοδρόμων κέντρων, 5G,κ.ά.

  • 25 Μαρτίου 2024, 08:51 | Παπαδοπουλος Γεωργιος

    Καλημερα σας
    Γενικα το σχεδιο τουριστικης προβολης ειναι εξαιρετικο.
    Ως αν θελετε την γνωμη μου
    1. Στο Δ6 αβγδε και στ καλο θα ηταν να προστεθει και ο μοτοσυκλετιστικος τουρισμος ο οποιος ειναι αυξημενος σε ολη την Δυτικη Μακεδονια και να προβληθει επι πλεον τοσο εντος οσο και εκτος Ελλαδος.
    Επισης ο πεζοπορικος φυσιολατρικος τουρισμος με εμφαση τα διεθνη μονοπατια που διατρεχουν την Δυτικη Μακεδονια.
    2.Στο Δ2α τα σεμιναρια να ειναι υποχρεωτικά με την εννοια της ανανεωσης αδειας συμετοχης σε προγραματα επιχορηγησης κα
    Γενικα το προγραμμα τουριστικης προβολης πρεπει να ειναι τολμηρο και αποφαστικο.
    Πρεπει να αποφυγει την παγιδα της ισοροπιας και ικανοποιησης ολων, να αναδειξει τους κορυφαιους προορισμους της περιοχης και να συστησει και αγνωστους της περιοχης.
    Πρεσπες,Νυμφαιο,Βελβενδος Βλαστη Σαμαρινα,Κορεστεια Νεστοριο να τουριστικα απο την Περιφερεια Δυτικης Μακεδονιας ,οι Δημοι αδυνατουν απο μονοι τους να συνεισφερουν τουριστικα για διαφορους λογους.
    Η Περιφερεια πρεπει να ειναι παρουσα σ αυτα τα μερη τα Σαβατοκυριακα και τις τουριστικες περιοδους με περιπτερα ενημερωσης ,παραπονων και εξυπηρετησης του πολιτη.
    Με εκτιμηση
    Γ.Παπαδοπουλος ιατρος
    εκ Νυμφαιου Φλωρινας

  • 24 Μαρτίου 2024, 20:47 | Γκάντος Αθανάσιος

    Δεν έχω τις απαραίτητες οικονομικές γνώσεις για να αναλύσω και να αξιολογήσω με ακρίβεια πόσο υψηλά είναι τα κόστη των διαφόρων ενεργειών. Πάντως, τα κόστη φωτογράφησης, κειμενογράφησης, βίντεο κ.τ.λ. δεν είναι ευκαταφρόνητα. Θα μπορούσαν με κάποιο τρόπο να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες φωτογραφίες, κείμενα. Εξάλλου, οι φωτογραφίες καλό θα είναι να αφορούν και τον ιστορικό τουρισμό. Επίσης, καλό θα είναι ένα κονδύλι να αφορά ειδικά την προβολή της Δυτικής Μακεδονίας σε βίντεο από ένα αναγνωρίσιμο άτομο (π.χ. ηθοποιό, αθλητή). Τέλος, δεν ξέρω αν προβλέπεται κονδύλι για τη φιλοξενία Ελλήνων και ξένων influencers, νομίζω στο παρελθόν αυτό έγινε. Καλή επιτυχία!

  • 23 Μαρτίου 2024, 23:00 | ΔΗΜΟΥΔΙΑΣ ΜΑΝΟΣ

    Το πρόγραμμα φαίνεται άρτιο και μάλιστα έχει εμπλουτιστεί με νεα δεδομένα που απαιτεί η εποχή μας. Η επιμόρφωση πολύ σωστά πρέπει να γίνει τόσο στους επιχειρηματίες αλλά και σε θεσμικά πρόσωπα όπως αντιδημάρχους τουρισμού. Ορισμένοι Δήμοι μας, δυστυχώς δεν υιοθετούν το πρόγραμμα και στην πράξη δεν συμμετέχουν σε εκθέσεις . Συνέπεια αυτού, είναι να μην έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο για τους ίδιους τους δήμους όσο κ για την περιφέρειά μας.
    θα ήθελα να λάβετε υπόψιν στην αυτοκαταγραφή που προτείνετε να υπάρχει πρόβλεψη για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης .

  • 23 Μαρτίου 2024, 07:56 | ΚΑΛΩΤΑΣ ΗΛΙΑΣ

    Ονομάζομαι ΚΑΛΩΤΑΣ Ηλίας και είμαι μόνιμος κάτοικος Κοζάνης.
    Καθώς ζω στην Κοζάνη έχω άποψη μόνο για την ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης. Σε αυτό το άρθρο θα εστιάσω στις μικρές ηλικίες. Όλοι έχουμε πάει εκπαιδευτικές εκδρομές με τα σχολεία μας. Είτε μονοήμερες είτε πολυήμερες εκδρομές.
    Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μία εκδρομή την οποία θα προωθούσε η περιφέρεια και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης προς τους όμορους νόμους ( τις κατά τόπους διευθύνσεις) αλλά σε πολλές άλλες διευθύνσεις δευτεροβάθμιας και θα μπορούσε να ΄΄ ονομαστεί ΄΄ ΄΄ Παραγωγή ρεύματος τότε και τώρα΄΄ είτε ΄΄ βιομηχανικός τουρισμός ΄΄ είτε ένας άλλος πιο πιασάρικος τίτλος. Η εκδρομή αυτή θα περιελάμβανε επίσκεψη σε έναν ατμοηλεκτρικό εργοστάσιο που λειτουργεί π.χ. Αγ. Δημήτριο με πλήρη ενημέρωση των νέων για τον τρόπο που παραγόταν, κατά βάση το ρεύμα τον προηγούμενο αιώνα. Για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που είχε στην περιοχή, για τα θετικά για τα αρνητικά, για τα επαγγέλματα που απασχολούνται στα εργοστάσια Εν συνεχεία επίσκεψη στην μονάδα 5 που είναι σύγχρονη, για να δουν την εξέλιξη των εργοστασίων κάρβουνου. Μετά να επισκεφτούν ένα φωτοβολταϊκό πάρκο που παράγεται ενέργεια από τα πάνελ με ενημέρωση για την ποσότητα παραγωγής σε σχέση με τα εργοστάσια για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τέλος επίσκεψη σε ένα υδροηλεκτρικό φράγμα και ενημέρωση των νέων για τα οφέλη και τις επιπτώσεις.
    -ΑΜΕΣΑ ΟΦΕΛΗ
    Διανυκτέρευση τουλάχιστον μίας ημέρας στην πόλη με ότι αυτό συνεπάγεται ( ξενοδοχείο – φαγητό ), μουσεία, επίσκεψη -παρουσίαση – διαφήμιση των νέων εγκαταστάσεων του πανεπιστήμιου.
    • ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΟΦΕΛΗ
    Με την επίσκεψη ατόμων αυτής της ηλικίας αρχικά φέρνουμε μελλοντικούς επισκέπτες στην περιοχή διότι ,όπως είναι αποδεκτό από όλους, δεν ξεκινάει κάποιος εύκολα να έρθει στην Κοζάνη και στην δυτική Μακεδονία αν δεν έχει σοβαρό λόγο. Έτσι μεγαλώνοντας και εάν γίνει η κουβέντα για τις απόκριες και την επίσκεψη τους για ΄΄αποκριοτουρισμό΄΄ θα ξέρουν που ακριβώς πέφτει η Κοζάνη και τις αποστάσεις από την πόλη τους. Επίσης θα ξέρουν την Κοζάνη στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους. Γενικώς μία τέτοιου τύπου εντυπωσιακή εκδρομή μένει χαραγμένη στην μνήμη των εφήβων.
    Θα μπορούσε αυτή η εκδρομή να συνδυαστεί (για περισσότερες διανυκτερεύσεις σε Καστοριά ή Φλώρινα ή Γρεβενά) με επίσκεψη είτε σε χιονοδρομικό είτε στις λίμνες Πρέσπας ή Καστοριά).
    Αν η επίσκεψη των νέων συνδυαστεί με επίσκεψη την περίοδο της μικρής απόκριας ( νορμαλ τιμές στα ξενοδοχεία) σαν περιοχή έχουμε εξασφαλίσει μελλοντικούς επισκέπτες.
    Προσωπική μου άποψη είναι πως η διαφήμιση μέσω τηλεόρασης απευθύνεται πλέον αποκλειστικά σε ανθρώπους μεγάλης ηλικίας που το διαθέσιμο εισόδημα τους για εκδρομές είναι ελάχιστο. Μία συστηματική προώθηση μέσω διαδικτύου είναι επιβεβλημένη. Επίσης, καθώς ζούμε στον ψεύτικο κόσμο του ίντερνετ η βιωματική διαφήμιση ( εντυπωσιασμός , συναίσθημα , διασκέδαση) σε αυτές τις ηλικίες είναι η καλύτερη διαφήμιση . Έχω ακόμη πολλές ιδέες που λόγω υποχρεώσεων αδυνατώ να τις αποτυπώσω εγγράφως. Πάντα στην διάθεση σας
    ΚΑΛΩΤΑΣ ΗΛΙΑΣ 6942201900

  • Η στόχευση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας θα πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένες αγορές και με συγκεκριμένες δράσεις γιατί όπως εχει διαπιστωθεί ακόμη κι οι Βαλκάνιοι γείτονές μας, αποδεικνύεται χρόνια τώρα, ειναι απλά περαστικοί απο την περιφέρειά μας και κατευθύνονται προς την Χαλκιδική ή τις ακτές της Ηπείρου. Ωστόσο οι υποδομές για οποιαδήποτε τουριστική ανέλιξη είναι από αδύναμες έως ανύπαρκτες γι αυτό απαιτούνται επενδύσεις σε υποδομές και φυσικά διαρκή εκπαίδευση και πιστοποίηση των ανθρώπων του τουριστικού κλάδου και των συναφών επιχειρήσεων με αυτόν. Τέλος θα πρέπει να χτίσουμε ενιαίο αφήγημα και συνέργειες κι όχι οι αποσπασματικές δράσεις από κάθε δήμο, εικόνα που θα πρέπει να μεταφέρεται και στις εκθέσεις που συμμετέχει η περιφέρεια ΔΜ.

  • 22 Μαρτίου 2024, 14:22 | Δρ Φωτεινή Καγιόγλου

    Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,
    μελέτησα το σχέδιο το οποίο έχει πολυεπίπεδη στόχευση και ως εκ τούτου αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην οποία μπορεί το σύνολο του πληθυσμού με τις διαφορετικές δεξιότητες και ενδιαφέροντα να συμβάλλει. Συγχαίρω αρχικά και αναμένω να δω να εξειδικεύονται οι άξονες υλοποίησης
    Με εκτίμηση
    Δρ Φωτεινή Καγιόγλου
    Ε.ΔΙ.Π. Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
    Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω

Ο ιστοχώρος διαχειρίζεται από την Δ/νση Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΠΔΜ.